1397/04/11
8:36


دهه کرامت به عنوان دهه ای شاد به جامعه معرفی شود

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) از رسانه ها خواست تا روز شمار دهه کرامت را در رسانه های خود منتشر کنند تا فضای ذهنی مردم بیشتر فراهم شود، گفت: دهه کرامت باید به عنوان دهه ای سراسر نور و شادی، در جامعه معرفی شود

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد فارس به نقل از  خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) امروز (10 تیر) در جلسه هماهنگی کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی که به مسئولیت سید علی اصغر محدث،‌ مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در محل دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد، با اشاره به اینکه رسانه ها برای حضرت شاهچراغ (ع) از روی عشق کار کنند، گفت: خدمت به حضرت شاهچراغ (ع)، روش های گوناگونی دارد که «خادم رسانه» هم عنوانی است که برای خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران که آن حرم مطهر را به جامعه بیشتر معرفی می کنند، می توان استفاده کرد.

 وی با یادآوری این مطلب که نقش آفرینی رسانه ها در جلوه و نمایش برنامه های مردمی، بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: فراهم سازی زمینه مشارکت رسانه ای در دهه کرامت از جمله اهداف ایجاد این کمیته است.

 حجت الاسلام سلامی،‌ از رسانه ها خواست تا روز شمار دهه کرامت و به ویژه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) را در رسانه های خود منتشر کنند تا فضای ذهنی مردم بیشتر فراهم شود، افزود: در فضای شیراز و دهه کرامت کار شکل گرفته ولی آنطور که باید مردم این دهه را نمی شناسند اما دهه کرامت در قم و مشهد، فرهنگ سازی شده است ولی در شیراز دهه کرامت جا نیفتاده است.

 معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، دهه کرامت را فضای مناسبی برای جشن و سرور دانست و افزود: باید به گونه ای دهه کرامت معرفی شود تا مردم به شکل ملموس جشن و سرور را در این دهه حس کنند.

 وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید با فرهنگ سازی خود در راستای معرفی دهه کرامت به عنوان دهه ای سراسر نور و شادی، بکوشند، افزود: باید مردم برای دهه کرامت پای کار بیایند و از این شکل دولتی کار خارج شود و این جز با همت رسانه های جمعی استان میسر نمی شود.

 حجت الاسلام سلامی با اشاره به اینکه رسانه ها هر مطلبی که مردم با آن دهه آشنا می کند، منتشر کنند، اظهار داشت: دعوت عمومی برای حضور مردم سراسر استان در جشن های دهه کرامت به ویژه ایام بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) باید از طریق رسانه ها شکل گیرد.

 وی از راه اندازی کارون های پیاده از سراسر استان به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، خبر داد و افزود: بزرگترین کاروان از 6 ماه پیش کار برنامه ریزی خود را آغاز کرده است و از شهرستان فیروزآباد حرکت می کند، به طور حتم برنامه ریزی سایر کاروان هم توسط مدیران آن کاروان از مدت ها قبل شکل گرفته است.

 حجت الاسلام سلامی اضافه کرد: از علما و دانشمندان شهر در راستای معرفی اهمیت دهه کرامت، مصاحبه های خبری گرفته شود تا موج رسانه ای در خصوص این دهه شکل و مبحث های مختلف در راستای سومین حرم اهل بیت (ع) مورد بحث قرار گیرد.

 وی از برپایی 35 جشن بزرگ در بوستان های شیراز همزمان با دهه کرامت خبر و ادامه داد: غالب مردم نسبت به ایشان حتی در خارج از کشور می شناسند، مستندی از دیدگاه توریست ها در مورد حرم مطهر در شبکه ایتالیا پخش شد و در آمریکا بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

 حجت الاسلام سلامی با اشاره به اینکه در شهر تهران بنرهای مختلف در مورد حضرت شاهچراغ (ع) در روز ششم ذیقعده نصب می شد، کاری که در شیراز اتفاق نیفتاده است، افزود: سال های گذشته در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم بنرهای مختلف در خصوص حضرت شاهچراغ (ع)، نصب شد، اما متاسفانه برخی از مسئولین استان دغدغه دهه کرامت ندارند.